Névnap

Ma 2017. július 23., vasárnap, Lenke napja van. Holnap Kinga és Kincső napja lesz.

Eseménynaptár

A naptárban fehér keretben szereplő napok jelölik az eseményeket
július
H K Sz Cs P Sz V
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Hírlevél

Oldal ajánlás

Újpest Kártya

Újpest Kártya

Ismerje meg!

Széll Kálmán Terv: intézkedések az államadósság csökkentésére

Ki olvas minket?

Oldalainkat 86 vendég böngészi
Az Országgyűlésből jelentjük #30 Nyomtatás E-mail
2011. november 25.

 

(T/4659. szám)

 

(A kormány (közigazgatási és igazságügyi miniszter indítványa)

 

A megyei önkormányzatok konszolidációjáról, a megyei önkormányzati intézmények és a Fővárosi Önkormányzat egyes egészségügyi intézményeinek átvételéről szóló törvényjavaslat szerint 2012. január 1-jén állami tulajdonba kerülnek, továbbá alapítói, fenntartói joguk az e törvényben meghatározott szervekre jelen törvény erejénél fogva száll:

 

A megyei önkormányzatok vagyona vagyoni értékű joga, a megyei önkormányzatok fenntartásában lévő intézmények, azok vagyona és vagyoni értékű joga, a Fővárosi Önkormányzat fenntartásában lévő egészségügyi intézmények vagyona és vagyoni értékű joga, leltár szerint.

 

A megyei önkormányzatok tulajdonában lévő jogi személyiséggel rendelkező vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság (a megyei önkormányzat tulajdoni hányada erejéig), alapítványa, illetve közalapítványa.

 

A megyei önkormányzatoknak a 2011. december 30-át megelőzően lejárttá vált hitelviszonyt megtestesítő adóssága esetében az Állam 2011. december 30-ai hatállyal az ezen adósságból eredő fizetési kötelezettséget vállalja át és teljesíti.

 

A költségvetési szerveket az állam a szállítói tartozásukkal együtt veszi át.

 

A tulajdonjog és a fenntartói jog átszállása nem érinti az egészségügyi szolgáltató területi ellátási kötelezettségét, a meglévő lekötött kapacitásai mértékét és szakmai összetételét, valamint az érvényes finanszírozási szerződése szerinti finanszírozásra való jogosultságát

 

***

 

Az egyenruhás bűnözés folyamatát, hátterét és a gyöngyöspatai eseményeket feltáró, valamint az egyenruhás bűnözés felszámolását elősegítő eseti bizottság megbízatása 2011. november 20-án lejár. A hátralevő idő a mindenre kiterjedő és javaslatokat is megfogalmazó eseti bizottsági jelentés elkészítésére nem elegendő, ezért indokolt a működési idejének meghosszabbítása.

 

***

 

A mozgóképről szóló 2004. évi II. törvény módosítására vonatkozó javaslat a hazai filmtámogatási rendszer új alapokra helyezését, valamint a terület hatósági szabályozásának alaposabb kidolgozását szolgálja. A mozgóképről szóló törvény jelen módosítása az alábbi területeket érinti:

 

Magyar Nemzeti Filmalap Közhasznú Nonprofit Zrt. (MNF) létrehozása. Az újonnan létrehozott Filmalap felelős a mozgóképszakmai célokra előirányzott források elosztásáért; gyakorlatilag a korábbi Magyar Mozgókép Közalapítvány szerepét veszi át, a pályázati és egyéb támogatási rendszer koordinálásának csúcsszerve.

 

A korábbi Mozgókép Mestere címet a Nemzet Filmművésze cím váltja fel, a Nemzet Színművésze vagy a Nemzet Sportolója cím mintájára. A törvényjavaslat érdemtelenségi szabályokat is meghatároz, amelyek kizárják a cím odaítélését vagy annak visszavételét teszik lehetővé.

 

A mozgóképszakmai hatóság a törvénymódosítás értelmében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatala. A törvényjavaslat részletezi az NMHH hatáskörét, valamint az eljárási szabályokat. Fontos kiemelni az új korhatár-szabályozást (a javaslat 6 kategóriát állapít meg), valamint az „art” mozibesorolással kapcsolatos szabályokat.

 

A javaslat meghatározza a MaNDA (Magyar Nemzeti Digitális Archívum és Filmintézet) szerepét, mint a nemzeti filmvagyon kezelését végző intézményét. A nemzeti filmvagyonhoz tartozó alkotások terjesztését a Filmalap végzi, a MaNDA-val kötött, kormányrendeletben rögzített megállapodásnak megfelelően.

 

 

(T/ 4862. szám)

 

(A kormány (nemzetgazdasági miniszter) indítványa)

 

A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló törvényjavaslat célja az volt, hogy a szakképzési rendszer legyen átláthatóbb, egyszerűbb, bürokrácia-mentesebb, hatékonyabban szolgálja a felnőttképzést, valamint hogy egyenlő esélyt biztosítson a támogatásokhoz. Az elfogadott törvény, amely nem változtatja meg jelentősen a fizetésre kötelezettek körét, biztosítja, hogy a hozzájárulásból befolyt teljes összeget a szak- és felnőttképzésre lehessen fordítani.

 

Ezzel párhuzamosan – a Nemzeti Adó és Vámhivatal bevonásával – lehetővé teszi a befizetéssel kapcsolatos csalások kiszűrését

 

Szakképzési támogatásokat továbbra is pályázati eljárás keretében lehet majd nyújtani – mondja ki a törvény.

 

A jogszabály biztosítja, hogy a vállalatok csak gyakorlati képzésre fordított összeget számolhassanak el költségként a szakképzési hozzájárulás terhére. Végül lényeges, hogy a jogszabály a Térségi Integrált Szakképző Központoknak (TISZK) átadható fejlesztési támogatás rendszerét a decentralizált keretből pályázati úton nyújtott támogatás rendszerével váltja fel.

 

***

 

Jövőre teljesen megszűnik az adójóváírás intézménye és a szuperbruttó havi 202 ezer forintos jövedelem alatt. Így az évi 2 millió 424 ezer forintot meghaladó jövedelemre alkalmazandó adóalap-kiegészítés mértéke 27% marad. A javaslat 2012. január 1-jétől 25%-ról 27%-ra emelkedik a normál áfa kulcs - az áfa tartalom 20%-ról 21,26%-ra emelkedik.

 

A baleseti adó a biztosítási díj százalékában kerül meghatározásra, így egyértelműen figyelembe vételre kerül a biztosítottal (gépjárműhasználó) kapcsolatos kockázat, beleértve a baleset által okozott egészségügyi kockázatot is. Az adó alanya a gépjármű üzembentartója, alapja pedig a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás éves díja, mértéke 30%, de maximum évente 30 295 forint.

 

A fogyasztásra készétel vásárlására jogosító utalvány 2012. január 1-jétől kizárólag a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány által kibocsátott Erzsébet-utalvány lesz.

 

Eva alanyiság választásához szükséges ún. bevételi határt 25 millió forintról 30 millió forintra, az adókulcs az árbevétel 30%-ról 37%-ra emelkedik.

 

Jövőre a Szociális hozzájárulási adóban egyesül az egészségbiztosítási járulék, a munkaerő-piaci járulék és a nyugdíj-hozzájárulás.

 

Nem lesz változás az önkormányzatok adókivetési jogában, néhány módosítástól eltekintve. A kommunális adó mértékének felső határa emelkedik, illetve a kivételek köre szűkül: az építményadó esetében a közműcégek sem jelentenek kivételt a jövőben. Új adófajták bevezetésére nem lesz lehetőségük a helyhatóságoknak.

 

Jelentősen csökken jövőre a regisztrációs adó, amiben a környezetvédelmi szempontok dominálnak. Különösen a magas teljesítményű fiatal autók esetében látványos a csökkenés, egyes esetekben akár az ötödére csökkenhet a regisztrációs adó.

 

A népegészségügyi termékadót nem viselő pékáru fogalma a Magyar Élelmiszerkönyv szerinti változik: legfeljebb 2 gramm só/100 gramm sótartalmú sütő ipari termékkel. Az adómértékek változása a meglévő termékkörben: a 25%-nál alacsonyabb gyümölcstartalmú szörpök, sűrítmények, koncentrátumok esetén 200 Ft/liter lesz az adó mértéke a jelenlegi 5 Ft/literről. Előrecsomagolt cukrozott készítmények esetén 100 Ft/kg-ról 130 Ft/kg-ra nő az adómérték, kivéve a kakaóital-porok esetén, ahol a mérték 100 Ft/kg-ról 70 Ft/kg-ra csökken. A kakaós tej, a kakaós ital, a túró rudi és a madártej nem kerül be az adóztatott termékek körébe.

 

***

 

Az Európai Hagyományos Erőkről szóló Szerződés olyan, a hidegháborút követő megállapodás, melyben a részes felek maximalizálják egymás hagyományos (nem nukleáris, biológiai, vegyi) katonai eszközeinek és haderőinek létszámát és annak változásáról egymást értesítik, illetve a létszámot ellenőrző bizottság munkáját nem befolyásolják. A szerződő felek eredetileg a NATO és a VSZ országcsoportjai voltak, jelenleg a katonai szövetségek akkori tagjai és utódállamaik (a Szovjetunió esetében az európai utódállamok), összesen 30 állam.

 

Mivel Oroszország 2008 óta nem tesz eleget a CFE szerződés adatszolgáltatási kötelezettségének és nem hajt végre helyszíni ellenőrzéseket, az Egyesült Államok azt javasolja, hogy Oroszország viszonylatában a szövetséges részes államok válaszlépésként szintén függesszék fel a Szerződés alkalmazását. A részleges és arányos felfüggesztést a NATO tagállamai csak Oroszországgal szemben alkalmaznák és csak azokon a területeken (éves adatszolgáltatás, bejelentések, helyszíni ellenőrzések fogadása és végrehajtása), amelyeken Oroszország sem teljesíti a szerződés előírásait. Az amerikai javaslatot a NATO-tagállamok egységesen támogatják.

 

Szóljon hozzá!

A hozzászólásokat moderáljuk ezért kis késéssel jelennek meg az oldalon. Kérjük, kerülje a másokat sértő, személyeskedő, bántó, trágár stílusú kommentelést! Hozzászólása elküldése előtt ne felejtse el beírni az ellenőrző kódot. Amennyiben nem olvasható kódsort kapott, a frissítés feliratra kattintva kérhet új kódot.


Biztonsági kód
Frissítés