Névnap

Ma 2017. június 28., szerda, Levente és Irén napja van. Holnap Péter és Pál napja lesz.

Eseménynaptár

A naptárban fehér keretben szereplő napok jelölik az eseményeket
június
H K Sz Cs P Sz V
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Hírlevél

Oldal ajánlás

Újpest Kártya

Újpest Kártya

Ismerje meg!

Széll Kálmán Terv: intézkedések az államadósság csökkentésére

Ki olvas minket?

Oldalainkat 99 vendég böngészi
Az Országgyűlésből jelentjük #31 Nyomtatás E-mail
2011. december 19.

A bírósági végrehajtással kapcsolatos és egyéb igazságügyi tárgyú törvények módosításáról szóló javaslat célja a bírósági végrehajtási eljárási határidőkre, az eljárási folyamatra, a végrehajtási értékesítésekre, végrehajtási költségekre vonatkozó törvényi szabályok módosítása az eljárások gyorsításával, az elektronikus ügyintézés bővítésével, korszerűsítésével, a joggyakorlatban felmerült problémák rendezésével. Olyan szabályozási környezetet kíván kialakítani, amely a bírósági végrehajtási eljárásban szükséges garanciák biztosítása mellett lehetővé teszi a korszerű informatikai lehetőségek minél szélesebb körű kihasználását, az eljárások minél előbbi és minél eredményesebb lefolytatását, az eljárásnak az ügyfeleknél és a jogalkalmazó szerveknél jelentkező adminisztratív terheinek csökkentését, továbbá célja, hogy hozzájáruljon az önkéntes teljesítés előmozdításához, a körbetartozások és a késedelmes fizetések megelőzéséhez.

 

A pénzügyi-gazdasági válság következményeinek enyhítése érdekében az elmúlt években számos olyan jogszabály született, amely beavatkozott a követelés-érvényesítés, s ennek részeként a végrehajtási eljárással történő behajtás rendszerébe is. A válságkezelésen túl azonban egyértelműen az a hosszú távú cél, hogy a jogszabályok gyors, költségkímélő, átlátható és hatékony követelés-behajtást tegyenek lehetővé, s garantálják a végrehajtást végző bíróságok, bírósági végrehajtók és egyéb közreműködő hatóságok minőségi munkáját.

 

A változások közül kiemelendő az ingóságok és ingatlanok árverésére vonatkozó szabályozás továbbfejlesztése annak érdekében, hogy az árverések átláthatóan, visszaélések nélkül bonyolódjanak, s ha más lehetőség valóban nincs a követelés behajtására, akkor legalább egy magasabb árverési vételár elérésével lehessen eredményesebb a végrehajtás. Nem az adósok vagyonvesztése ugyanis az eljárás elsőrendű célja, hanem az eljárás mielőbbi eredményes lezárása. A Javaslat szélesebb körben teszi kötelezővé az ingóságok elektronikus árverését, ingatlanok esetében pedig kizárólagosan elektronikus árverésre kerül majd sor.

 

***

 

A látvány-csapatsport támogatásával kapcsolatos egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslat célja, hogy összhangba hozza a látvány-csapatsport támogatásának szabályozását az Európai Bizottság által jóváhagyott döntéssel, mely szerint támogathatóvá válik az új típusú sporttámogatási konstrukció utolsó eleme is, amely biztosítja a hivatásos sportszervezetek tárgyi eszköz beruházásának, felújításának finanszírozását.

 

A módosítás elfogadásával teljessé vált a látvány-csapatsport támogatás jogcímen rendelkezésre bocsátható, új típusú finanszírozási források mentén történő sportfejlesztési programok megvalósításának, valamint e programok keretében nyújtott támogatások elszámolásának lehetősége.

 

***

 

Az Országgyűlés által elfogadott az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló törvény mellett a jogalkotó a civil szféra fontosságát ismeri el a törvény meghozatalával. A civil önszerveződés elősegítése érdekében kialakításra kerül egy átlátható, modern szabályozás az alapítványok, egyesületek, egyéb szervezetek nyilvántartásával összefüggő eljárásokra.

 

A törvény célja az eljárásrend modernizálása mellett, hogy törvényi szintre emelje az elmúlt húsz év bírói joggyakorlatát, valamint egy olyan informatikai rendszer kialakítása, amely nem pusztán a kérelmek elektronikus úton történő benyújtásának lehetőségét teremti meg, hanem a bírósági ügyintézés elektronikus útra terelését is. Kialakításra kerül továbbá a civil törvény rendelkezéseivel összhangban a nyilvántartásból való törlés rendezett eljárásrendje, továbbá a közhasznú nyilvántartásba vétel, illetve törlés eljárási szabályai is rendezésre kerülnek.

 

Röviden a javaslat a civil törvény anyagi szabályai mellett a cégnek nem minősülő szervezetekre vonatkozó eljárási rendet rendezi.

 

***

 

Az egyes energetikai tárgyú törvények módosításáról szóló törvényjavaslat elsősorban az uniós irányelvek átültetéséről szól.

 

A módosítás legfőbb célja a földgázellátás biztonságának megőrzését szolgáló intézkedésekről szóló európai parlamenti és tanácsi rendeletek végrehajtásához szükséges törvényi szintű rendelkezések megalkotása.

 

Három kiemelt része van a javaslatnak:

a) a szállítóvezetékeken történő kétirányú szállításhoz szükséges kapacitás kialakítása,

b) kockázatértékelés (piacelemzés) készítése, amely egyrészt bemutatja az adott tagállam ellátásbiztonságának aktuális szintjét meghatározó körülményeket, másrészt ezek alapján ismerteti egy esetleges válsághelyzet valószínűsíthető következményeit,

c) a kockázatértékelés alapján, a regionális együttműködési lehetőségekre is figyelemmel, ún. megelőzési cselekvési terv és vészhelyzeti terv kidolgozása.

 

A bányászatról szóló törvény módosításának célja elsősorban az ásványi nyersanyag-kitermelő iparban keletkező hulladék kezeléséről szóló európai parlamenti és tanácsi irányelv megfelelő átültetése. Módosításra kerül a „bányászati hulladék” fogalma is, mely szerint „ bányászati hulladék” : az ásványi nyersanyagok bányászata, tárolása és feldolgozása során keletkező hulladék, a nem közvetlenül ezen tevékenységekből származó hulladékok kivételével. A jelenlegi módosítás már nem tartalmazza kifejezetten, hogy bányászati hulladéknak kell tekinteni a vörösiszapot.

 

A távhőszolgáltatásról szóló törvény módosítása a hatályos távhőtörvényt olyan szabályozással egészíti ki, amely az engedélyesek számára szigorúbb és részletesebb számviteli beszámolási kötelezettségeket írnak elő a gazdálkodás hatékonyságának, a költségek és bevételek átláthatósága érdekében.

 

Ha a bérlő vagy a használó a távhő-szolgáltatási díjat nem fizeti, a tulajdonos egyszerű (sortartó) kezesként felel.

 

***

 

A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóságnak költségvetése tartalmazza az NMHH, az NMHH Médiatanácsa és a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap várható bevételeit és kiadásait is.

 

Az NMHH tervezett bevétele 2012-ben 32 449,1 millió forint. A tervezett kiadás ezzel megegyező összeg (32 449,100 millió forint).

 

A Médiatanács tervezett bevételi és kiadási főösszege egyaránt 125,400 millió forint. A bevételt az MTVA forrásainak terhére tervezi a javaslat, és a szervezet működési költségvetésére fordítja majd, amelyből a személyi juttatásokat és a szakmai működést támogató szakértői kereteket tervezik finanszírozni.

 

A Médiatanács kezelésű költségvetésen kívüli előirányzata 4 728,592 millió forint. Ez az MTVA-t illető médiaszolgáltatási és pályázati díjakat tartalmazza. A kiadási és bevételi főösszegek a médiaszolgáltatási és pályázati (frekvencia, támogatási) díjakat, az ezekkel kapcsolatos ÁFA-t, valamint a kötbér, bírság és késedelmi kamat tervezett előirányzatait is tartalmazzák.

 

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap bevételi és a kiadási főösszege egyaránt 77 426,000 millió forint.

 

***

 

Az Országgyűlés az Alkotmány 79 . §-a, valamint a bíróságok szervezetéről és igazgatásáról szóló törvény alapján Dr. Darák Pétert 2012. január 1-től kilenc évre a Kúria elnökévé választotta.

 

***

 

Az Országgyűlés az Alkotmány 79 . §-a, valamint a bíróságok szervezetéről és igazgatásáról szóló törvény 177. alapján Dr. Handó Tündét 2012. január 1-től kilenc évre az Országos Bírósági Hivatal elnökévé választotta.

 

 

 

 

 

 

 

Szóljon hozzá!

A hozzászólásokat moderáljuk ezért kis késéssel jelennek meg az oldalon. Kérjük, kerülje a másokat sértő, személyeskedő, bántó, trágár stílusú kommentelést! Hozzászólása elküldése előtt ne felejtse el beírni az ellenőrző kódot. Amennyiben nem olvasható kódsort kapott, a frissítés feliratra kattintva kérhet új kódot.


Biztonsági kód
Frissítés