Névnap

Ma 2017. augusztus 22., kedd, Menyhért és Mirjam napja van. Holnap Bence napja lesz.

Eseménynaptár

A naptárban fehér keretben szereplő napok jelölik az eseményeket
augusztus
H K Sz Cs P Sz V
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Hírlevél

Oldal ajánlás

Újpest Kártya

Újpest Kártya

Ismerje meg!

Széll Kálmán Terv: intézkedések az államadósság csökkentésére

Ki olvas minket?

Oldalainkat 104 vendég böngészi
Nyitott sorompó a parkoló kiskapuja Nyomtatás E-mail
2009. június 12.
Közlekedési szakemberek szerint előbb biztosítani kell az autósoknak a megfelelő parkolóhelyet, utána lehet őket kiszorítani a belvárosból. Újpesten most minden fordítva történik.

 

Régóta gond a kerületben a metróállomások környékén a P+R parkolás. A Városkapunál és Újpest központnál sincs ugyanis kijelölt parkoló azoknak, akik metróval szeretnének tovább utazni. – A Városkapunál naponta 50-60 autó parkol a zöldövezetben, és amikor az ember kutyával arra sétál és megkéri őket, hogy a betonon álljanak meg, ne a füvön, még nekik áll feljebb. Ez már három éve így megy, de egyre rosszabb a helyzet – panaszolta lapunknak Jakab Gyula, aki ott él a környéken. A Városközpont metrómegállónál sem rózsás a helyzet, főleg mióta a polgármester lezáratta a Városháza előtti keramitos parkolót és fizetőssé tette. Azok ugyanis, akik eddig ingyen parkoltak a piac mellett, nem akarnak fizetni a várakozásért, inkább a környező utcákban foglalják el az összes szabad helyet. Persze, nem mindenki. – Ha valaki reggel hétkor bemegy a városközponti fizetős parkolóba és onnan este öt után jön ki, akkor nem kell fizetnie, mert az őröknek lejár a munkaidejük, haza mennek. Így nincs kinek fizetni. Tehát, aki sokáig parkol, annak továbbra is ingyenes a keramitos parkoló. Erre már sokan rájöttek – árulta el lapunknak Moravecz Károly kerületi lakos. A közlekedési szakemberek szerint megoldást az jelentene, ha egy tisztességes P+R parkolót alakítanának ki Városkapunál.

 


Aki 5 óra után hagyja el a parkolót, megússza a díjfizetést


– Az elmúlt években a Városkapu és a Városközpont környéke akaratlanul is P+R parkolóvá vált. Ez örvendetes a többi kerületnek a fővárosnak, egyedül az újpestieknek rossz. Azzal, hogy a polgármester fizetőssé tette a keramitos parkolót és rászorította a szomszédokra a várakozó autókat csak annyit tett, hogy két sarokkal odébb vitte a problémát – mondta el lapunknak Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnökségi tagja. – Pedig létezik jó megoldás is, hisz a Városkapunál ki lehetne alakítani egy óriási P+R parkolót. A parkolási díjakat úgyis azzal a címszóval emelték fel, hogy a pluszösszeget parkolók kialakítására fordítják. Itt a kiváló lehetőség! Ha ez a parkoló elkészül, akkor lehet kiszorítani a belvárosból az autósokat. A metrómegállónál hat évig, 2001–2007 között már működött egy 150 férőhelyes fedett, zárt P+R parkoló, azonban az állítólagos kihasználatlanság miatt a Fővárosi Közgyűlés bezáratta. – A szabályozási terv a következő tíz-tizenöt évre szól. A metróállomásnál lévő P+R parkolót csak azután szüntethetik meg, hogy a Városkapu környékét rendezték, és az oda tervezett épületek alatt megoldották a parkolást – jelentette ki 2007 szeptemberében Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes irodájának akkori szóvivője a Népszabadságnak. Az eltelt másfél évben a tervezett épületek még csak tervezettek sem maradtak, a P+R parkolót viszont bezáratták.

 

(HelyiTémaOnline)

 

 

Már nem lehet hozzászólni a cikkhez.