Névnap

Ma 2017. november 25., szombat, Katalin napja van. Holnap Virág napja lesz.

Eseménynaptár

A naptárban fehér keretben szereplő napok jelölik az eseményeket
november
H K Sz Cs P Sz V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Hírlevél

Oldal ajánlás

Újpest Kártya

Újpest Kártya

Ismerje meg!

Széll Kálmán Terv: intézkedések az államadósság csökkentésére

Ki olvas minket?

Oldalainkat 50 vendég böngészi
A sínek után Hagyót is le kell cserélni Nyomtatás E-mail
2009. augusztus 04.

Wintermantel Zsolt, a főváros városüzemeltetési bizottságának fideszes alelnöke: Vérlázítónak tartom, hogy abban a helyzetben, amikor a nagykörúti villamospótló buszok tízezer forintos alkatrész-beszerzései problémát jelentenek a vállalatnak, és a szerelők óráról órára tartják életben a lestrapált járműveket, a BKV 30-40 millió forintokat fizet ki végkielégítésekre.

 


 

Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes felelőssége nem kerülhető meg, 2006 vége óta ő felügyeli a BKV-t, és láthatóan nem tud rendet tartani a társaságnál. Az új városvezetésnek nemcsak a BKV humánpolitikai gyakorlatát, hanem az egyre több gyanúra okot adó, zavaros műszaki felújításokat is át kell majd vizsgálnia.  

 

Mindenképpen különös, hogy a Nagykörúton 1993 és 1999 között teljes körűen felújították a pályaszerkezetet, új vasbeton alapot kapott.  
Egyenes részeken illik húsz évet kibírnia a vágányoknak, az átlagosan tizenöt éves elhasználódás idő előttinek tűnik, a háromévenkénti csere pedig megmagyarázhatatlannak.

 

 

 

Ellentmondásos vágánycserék, őszbe nyúló útfelújítások


Az augusztusi nagykörúti vágányfelújítás egy részét már 2006-ban elvégezték. Vagy mégsem? A BKV annak idején részletesen beszámolt ezekről, de ma már nem tud róluk. Az ellentmondás legvalószínűbb magyarázata, hogy három évvel ezelőtt bizonyos tételek kikerültek a szükséges vágányfelújítási munkák listájáról. Az ilyen spórolás valójában tékozlás.

A Magyar Hírlap BKV-s forrásokból arról értesült, hogy a nagykörúti vágányokat részben azért kell kicserélni, mert 2006-ban kispóroltak bizonyos tételeket a pályarekonstrukcióból. A Combinók érkezésekor 3,4 milliárd forintból újították fel a nagykörúti pálya egyes szakaszait, a kocsiszínekbe vezető több kihajtót, kicserélték az áramellátó és irányító berendezéseket, és átalakították a megállókat.

A BKV 2009. július 31-i közleménye szerint a Blaha Lujza tér és a Moszkva tér között azért cserélik ki augusztus 1. és 19. között a vágányokat 350 millió forintból, mert ezt 2006-ban csak az Aradi utcai kitérő szakaszán végezték el. A BKV 2006. április 13-i közleményében egészen más olvasható. Azokon a helyeken, amelyeket a korábbi világbanki felújítás nem érintett, megtörténik a panelek, vágányok cseréje a Margit hídi pályaszakasz pesti és budai le-fel hajtójánál. A Moszkva téri, a Margit utcai és az Aradi utcai vágánykitérők és néhány ívben az elhasználódott vágányok is megújulnak, és átépülnek a kiálló útvonalul szolgáló, csatlakozó kocsiszíni vonalak egyes részei is - áll a közleményben. A BKV az idei vágányfelújítás tételei között ugyancsak említi az Aradai utcai, a Margit híd pesti hídfőjénél (Jászai Mari tér) és a Moszkva térnél lévő szakaszokat.

Lapunk úgy tudja, a Combinók ürügyén elvégzett 2006-os pályafelújítás egyes tételei, még Aba Botond vezérigazgatása alatt, kikerülhettek a listáról.

Információink szerint égető szükség lenne a Hungária körúti kocsiszínbe vezető, Népszínház utca-Salgótarjáni úti vonal cseréjére is, amelyen át a Combinók este kiállnak a forgalomból. Ezek a régi vágányok nagyon nehezen viselik az óriáshernyók terhét, előfordult már, hogy egy síndarab átszakította az egyik Combino alvázát, áramszedő-szakadások is bekövetkeztek.

A Blaha Lujza téren a pályafelújítás és a sávlezárások miatt kaotikus a helyzet, rendőri irányításra van szükség. A villamosok helyett a BKV nem tud alacsony padlós buszokat üzemeltetni, mivel a légkondicionált Volvók nem férnek el egymás mellett a síneken. A Combinók helyett magas padlós, több évtizedes Ikarusok szállítják az utasokat, a hét végén 33 busz felmondta a szolgálatot: a BKV műhelykocsit telepített a Nyugati és a Moszkva térhez.

A Thököly úton is munkához láttak, a Strabag 430 millió forintért bontja fel a macskakövet, szedi fel a vágányokat, és aszfaltoz a Dózsa György út, valamint a Nagy Lajos király útja között. Kétszer egy sáv marad az autósoknak és a buszoknak, a forgalomkorlátozás az iskolakezdeten jócskán átnyúlva, október 10-ig tart.

 

BKV: újabb végkielégítés


Lapunk úgy értesült, hogy 32 millió forintos végkielégítéssel távozott a BKV-tól Olti Ferenc vezérigazgató-helyettes. Olti az Inter-Európa Bank informatikai igazgatói székéből ült át a BKV felső vezetői közé, amikor 2007 tavaszán Antal Attila vezérigazgató intézkedésére háromról öttagúra növelték a vezérhelyettesek csapatát. A Blikk kiderítette, hogy Olti Ferenc Demszky Gábor egyik szomszédja Budakeszin. A főpolgármester bizalmasának feladata a 4-es metró DBR Projekt Igazgatóság vezetése volt. Munkáját 2008 októberéig végezte, egy hónappal az után mentették fel, hogy Kocsis István a BKV élére került. 
Kocsis megszüntette Olti posztját, a DBR irányítását Klados Gusztáv operatív projektigazgató vette át, akit éppen Olti szerződtetett a céghez. A Magyar Hírlap információi szerint a BKV 2007 januárjától mostanáig egymilliárd forintnál is többet fizethetett ki végkielégítésekre. Az összeget a 2007-ben elbocsátott nyolcszáz munkatárs és a menedzsment távozó tagjai után fizették ki.

(Magyar Hírlap: Zsidai Péter)
 

 

Hozzászólások

 
0 #1 kiskároly 2009-08-04 17:16
Egyre inkább azt látom, ahogy a Demszkynek Derce a párja, úgy a Hagyónak a Tripon. Ezek egy tőről fakadnak! Bukniuk kell!
 

Már nem lehet hozzászólni a cikkhez.