Névnap

Ma 2017. szeptember 23., szombat, Tekla és Líviusz napja van. Holnap Gellért és Mercédesz napja lesz.

Eseménynaptár

A naptárban fehér keretben szereplő napok jelölik az eseményeket
szeptember
H K Sz Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Hírlevél

Oldal ajánlás

Újpest Kártya

Újpest Kártya

Ismerje meg!

Széll Kálmán Terv: intézkedések az államadósság csökkentésére

Ki olvas minket?

Oldalainkat 103 vendég böngészi
Zűrzavar és káosz Budapesten. Hová tűnt Demszky és Horváth? Nyomtatás E-mail
2010. január 07.
A Fidesz azt tudakolja, hogy A BKV-val kapcsolatos zűrzavar és válsághelyzet idején hova tűnt Demszky Gábor és Horváth Csaba. Wintermantel Zsolt, a Fidesz fővárosi képviselője szerdai tájékoztatóján úgy fogalmazott: miközben utasok ezrei fagyoskodnak a megállókban a kimaradó járatokra várva, és a buszvezetők az elöregedett és hibás járművekkel küzdenek, Horváth Csaba saját sikertörténeteként könyveli el a közlekedési társaság állítólagos reformját.

 

Wintermantel szerint a buszok 10-25 százaléka nem tud forgalomba állni a fővárosban, ami kaotikus helyzetet teremt napok óta a közösségi közlekedésben. Demszky Gábor és az MSZP-s városvezetés nemrég 10 százalékos járatritkítást helyezett kilátásba, ami legalább kétszer akkora káoszt okozna, mint a mostani, ,,véletlenszerű" járatritkulás.

 

A Fidesz szánalmasnak tartja, hogy most kérik az ellenzéki párt szakértőinek véleményét és ötleteit a kialakult helyzet megoldására, miközben eddig folyamatosan lesöpörték az asztalról a javaslataikat. A felelősöknek, Demszky Gábornak, Horváth Csabának és az MSZP-s városvezetésnek kellene most vállalni a felelősséget és megoldani a problémákat - mondta Wintermantel Zsolt.


Az ellenzéki politikus szerint jól példázza ez a helyzet, hova juttatta az MSZP-SZDSZ-es városvezetés Budapestet, illetve annak egyik legfontosabb stratégiai cégét, a BKV-t. "S hogy miért kerültünk ide?  
Húsz éve Demszky Gábornak hívják Budapest főpolgármesterét, a városüzemeltetés pedig több mint egy évtizede szocialista irányítás alatt áll. S miről hallhattunk ez idő alatt: mutyi busztenderről, több milliárd forintos tanácsadói szerződésekről, luxus metrótanulmányokról, valamint százmilliós nagyságrendű végkielégítésekről. Ha ezeket a pénzeket összeadjuk, akkor a többszöröse kijön annak a közel hárommilliárdos összegnek, amelyből a cég középvezetői szerint üzembiztosan lehetne működtetni a járműparkot" - mutatott rá Wintermantel.

 

Úgy látja, a helyzet különösen 2006 után romlott radikálisan, az akkor kinevezett új vezérigazgató, valamint az akkor formálódott új városvezetés hatására, főként a Demszky-Horváth-Hagyó-trió "jóvoltából".
"A fővárosi utazóközönséggel szemben sokkal tisztességesebb lett volna, ha a Fidesz azon indítványára, hogy oszlassák fel a Fővárosi Közgyűlést - belátva tehetetlenségüket és alkalmatlanságukat -, a baloldaliak igennel szavaznak. Így azóta már egy olyan vezetés irányíthatna, amelynek lenne erkölcsi alapja és szakmai tudása ahhoz, hogy rendezze a jelenlegi szituációt" - vélekedett a budapesti képviselő, aki nehezményezte még, hogy "amikor szalagot kell átvágni, akkor az említett elöljárók a vakuk kereszttüzében tündökölnek, amikor viszont valóban a munkájukat kellene végezni, s akut problémákat megoldani, akkor elbujdokolnak".

 

Megállapította végül: az egész állapot nem alakult volna ki, ha a Gyurcsány-Bajnai-kormány és annak biztosa, Horváth Csaba nem diktálnak olyan feltételt a fővárosnak, hogy a kollektív szerződés keretében a buszvezetőknek és kollégáiknak csökkenteni kelljen a juttatásait. "Az jól látszik, hogy amikor titokszobákat kell létrehozni, akkor iszonyatos apparátust tud megmozgatni a BKV, amikor azonban például olajat vagy ablakmosó folyadékot kellene tölteni a buszokba, akkor hirtelen elfogy a tudomány" - élcelődött Wintermantel Zsolt.

 

 

 

Kapcsolódó videók

 

 

 

 

Hozzászólások

 
0 #2 Baumag 2010-01-12 17:47
Magam is már nyugdíjas révén botránkozva hallom idős társaimat, amikor mellettem most a sztrájk idején szidják a buszvezetőt.Lehetséges, hogy ők nem veszik észre ha nincs fűtés, ha nem lehet kilátni az ablakokon, vagy nem látják azt a vastag füstcsíkot amit a busz húz maga után, hogy csak egy párat emlegessek?
Igen megpróbáltak a busz és villamosvezetők a hibák ellenére is közlekedni, és szemet hunyni a kisebb hibák miatt.
Most hallgatják az előbb említett idős társaim a baloldali médiákat, és nem gondolnak bele, hogy mi lehet mögötte.
Talán egyszer, amikor már olyan balesetekhez is vezet az elhanyagolt géppark, amikor már az ő egészségük is oda lesz.
Ha már itt tartunk meg kellene egyszer a metró zaját mérni, hogy mennyire károsíthatja a hallásunkat még időben, míg nem esnek széjjel.
 
 
0 #1 Baumag 2010-01-12 17:43
Magam is már nyugdíjas révén botránkozva hallom idős társaimat, amikor mellettem most a sztrájk idején szidják a buszvezetőt.Lehetséges, hogy ők nem veszik észre ha nincs fűtés, ha nem lehet kilátni az ablakokon, vagy nem látják azt a vastag füstcsíkot amit a busz húz maga után, hogy csak egy párat emlegessek?
Igen megpróbáltak a busz és villamosvezetők a hibák ellenére is közlekedni, és szemet hunyni a kisebb hibák miatt.
Most hallgatják az előbb említett idős társaim a baloldali médiákat, és nem gondolnak bele, hogy mi lehet mögötte.
Talán egyszer, amikor már olyan balesetekhez is vezet az elhanyagolt géppark, amikor már az ő egészségük is oda lesz.
Ha már itt tartunk meg kellene egyszer a metró zaját mérni, hogy mennyire károsíthatja a hallásunkat még időben, míg nem esnek széjjel.
 

Már nem lehet hozzászólni a cikkhez.