Névnap

Ma 2017. szeptember 21., csütörtök, Máté és Mirella napja van. Holnap Móric napja lesz.

Eseménynaptár

A naptárban fehér keretben szereplő napok jelölik az eseményeket
szeptember
H K Sz Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Hírlevél

Oldal ajánlás

Újpest Kártya

Újpest Kártya

Ismerje meg!

Széll Kálmán Terv: intézkedések az államadósság csökkentésére

Ki olvas minket?

Oldalainkat 110 vendég böngészi
Bénító hatással volt a sztrájk a fővárosra Nyomtatás E-mail
2010. január 14.
Közlekedési káoszt okozott a fővárosban a BKV szakszervezetei által tegnap megkezdett, határozatlan idejű sztrájk. Bár a metró és a trolik a menetrend szerint jártak, a villamosok ritkán, a buszok pedig szinte egyáltalán nem közlekedtek. A munkabeszüntetés ma folytatódik.

 

Bénító hatással volt a sztrájk a fővárosra

 

Mivel nem született megállapodás a BKV dolgozóinak kollektív szerződéséről, kedden nulla órától határozatlan idejű sztrájkba kezdett a közlekedési vállalat tizennégy szakszervezete, megbénítva ezzel Budapest közlekedését.

 

A legnagyobb fennakadások a buszközlekedésben voltak, mert reggel csak 25 vonalon, az összes vonal körülbelül egytizedén indultak el a járatok. A BKV tájékoztatása szerint mintegy kétszáz buszt tudtak forgalomba állítani, ezek jelentős része (140) az alvállalkozóktól érkezett, 39-et a Volántól szereztek be, húsz jármű pedig a vállalaté. Bizonytalan volt a villamosközlekedés is, bár az 1-es rövidített útvonalon, és ritkábban ugyan, de közlekedett, s a 6-os vonalán is jártak a szerelvények. A metrók és a trolibuszok minden járata elindult üzemkezdéskor, hasonlóan a HÉV-hez. A sztrájk következtében jelentősen megnőtt az autóforgalom a városban, sokan késtek el a munkahelyükről vagy az iskolából. A forgalom csak délelőtt csitult valamelyest.

 

A munkabeszüntetés nem okozott fennakadást az egészségügyi intézményekben, több iskolában is tanítási szünetet rendeltek el. A BKV további kölcsönkért járművek bevetésével és toborzott villamosvezetőkkel próbálta csökkenteni a káoszt, ám számottevő eredményt nem tudott elérni. Kora délután a még közlekedő járatokból is leállt néhány, igaz, közben néhány villamosvonalon sikerült forgalomba állítani egy-két szerelvényt. Kettőkor újra tárgyalóasztalhoz ült a cég menedzsmentje a szakszervezetek képviselőivel, ám a felek ismét eredmény nélkül távoztak. Négy órára tovább romlott a helyzet, mert újabb buszvonalakon szűnt meg a közlekedés.

 

Információink szerint várha­tóan­ még két napig tarthat a sztrájk, a szakszervezetek kormányzati beavatkozásra számítanak. A tárgyalások ma délelőtt folytatódnak, de a szakszervezetek számításai szerint egyre többen csatlakoznak a munkabeszüntetéshez, így ma még kevesebb járat közlekedik.

 

Megkérdeztük

Wintermantel Zsolt, a Fidesz fővárosi frakcióvezető-helyettese: Ma már sajnos mindenki közvetlenül érzékelheti, hogy az MSZP és az SZDSZ közös kormányzása hogyan tette tönkre a fővárost. Az elmúlt években szakképző intézmények tucatjait zárták be, leépítettek számos közszolgáltatást, a kórházak súlyos anyagi problémákkal küzdenek, az utakon ismét a kátyúk veszik át az uralmat. Mindeközben a közüzemi díjakat, a BKV-jegyárakat, a távfűtés díját radikálisan emelték. Ha csak a saját kerületemet nézem, Újpesten bezárták a szülőotthont, évek óta lakat van az uszoda ajtaján, a Károlyi kórház százmilliós adóssággal küszködik, két iskolát is megszüntettek, a 3-as metró Káposztásmegyerig történő megépítése viszont egy centit sem haladt. A BKV mostani állapota lakmuszpapírként mutatja, milyen állapotban van a fővárosa. Erkölcsileg szétesett, anyagilag kifosztott, ha valami épül, éveket késik, és másfélszer, kétszer annyiba kerül, mint kellene. A BKV, amely talán a legfontosabb közszolgáltató, a fővárostól hosszú évek óta nem kap működési támogatást, a rendelkezésre álló forrásokat viszont nem hatékonyan, sőt a Fidesz feljelentései nyomán most már a rendőrség vizsgálatai szerint is szabálytalanul használta. Nehéz ott a dolgozók követeléseire hitelesen nemet mondani, ahol milliárdos tanácsadói szerződésekre, százmilliós végkielégítésekre, értelmetlen tanulmányokra és a főpolgármester-helyettes sajtófőnökének érdemi munkavégzés nélküli, húszmilliós kifizetésére volt pénz. A BKV-nál és az egész fővárosban is csak egy teljesen új, szakmailag hiteles és biztos erkölcsi alapokon álló városvezetés tud rendet tenni, amire, mint látjuk, égető szükség van. 

 

 

(MagyarHírlapOnline)

 

Hozzászólások

 
0 #6 Baumag 2010-01-19 14:20
Tisztelt Szabó Gábor ! Ha tényleg a Fidesz lett volna a BKV tüntetés mögött, akkor is igaza lett volna a Fidesznek, és a tüntetőknek is, hogy meg szeretnék tartani az eddig keservesen elért életszínvonaluk at.
Csak Ön azok közé tartozik, akinek valami nem tetszik máris közönséges lesz.
Kíváncsi vagyok , hogy akkor kinek irt, amikor főleg az utóbbi nyolc évben folyt az ország tönkretétele. Sajnos nincs helyem leírni, hogy mi mindet tettek tönkre azok akiknek a cselekedete Önnek természetes. Vajon miért természetes ?
 
 
0 #5 Baumag 2010-01-18 10:10
Egy nagyon szép gondolat jött elő a BKV- sztrájkkal kapcsolatban.
Szeretnék elmesélni egy autós esetemet. A Bakonyon keresztül hajtottunk a Ladával szüleimet meglátogatni. Egy stopposnak megálltam, majd ezek után kiugrott a bokrokból három megtermett cigány fiú, majd arra kényszerítettek , hogy végignézzem, szárazra szívják le egy vastag slaggal a szinte tele tankomból a benzint.
Miért jutott ez pont most az eszembe ?
Mert utána érdeklődtem, és megtudtam, hogy van egy olyan rendelet, hogy ha balesetet okozok és sérülést okoztam a stoppos személynek, lehet hogy életem végéig fizethetem a költségeit.
Tehát van egy-két olyan rendeletünk amik arra késztetik az embert, hogy ha jót akar magának akkor nem segít embertársain.
Ilyen a tanúskodás is, amikor évekig rángatják a segíteni kész embereket a tárgyalásokra. És lehetne sokáig sorolni, hogy erkölcsileg is hogyan kell tönkretenni egy országot.
Aztán persze, hogy nem igaz az a 250 000-forint sem, amit a bol oldali média hajtogat unos-untalan. De némely embernek eszébe sem jut, hogy miután se éjjele se nappala után ha tényleg ennyit kapna az a szerencsétlen BKV-s, mire átutalják a pénzét fele sem lesz belőle.
 
 
0 #4 Mayer István 2010-01-16 22:40
Én igenis szolidaritást vállalok a sztrájkolókkal és azt gondolom nem kell rögtön mindenből pártpolitikát csinálni. Szerintem is felháborító, hogy tízmilliókat vihetnek haza a szoci káderek, nulla teljesítményért a Hagyó Főpolgármester-helyettes sajtósa húszmilliót vihet haza úgy, hogy be sem járt a munkahelyére. Ha BKV-s lennék, én is sztrájkolnék!
De mit is várunk, ha itt, kis hazánkban is tízmilliós terepjáró kell Derce polgármesternek a mi pénzünkből!
 
 
0 #3 Be positive 2010-01-16 22:35
Tisztelt Szabó Gábor, mielőtt fröcsögni kezdesz, nézz körül és olvass:

"Az MSZP Társadalompolit ikai Tagozata üdvözli a sztrájkolókat:
A Czöndör Gyula elnök által kiadott "sztrájkoló BKV-s Barátaink!"-nak címzett nyílt levélben őszinte rokonszenvvel kísérik a küzdelmet és elítélik, hogy a vállalkozói szervezetek a sztrájkjogok gyengítésére szólították fel a kormányt. "Le kell győznötök a milliós havi fizetéseket és több tízmilliós éves jutalmakat zsebre vágó, alkalmatlan menedzsmentet - írják a sztrájkolóknak. - Le kell győzni velük együtt a harácsolást tétlenül szemlélő Fővárosi Közgyűlés felelőseit és a cinikus főpolgármestert . Ki kell kényszeríteni, hogy ők, mint a tulajdonosok, az utolsó fillérig visszaszerezzék ellopott béreteket, és visszaadják a fővárosi polgároknak is a jegyek és bérletek árának azt a részét, amelyet a milliárdokra rúgó végkielégítések , a százszámra kötött fiktív szerződésekre történt kifizetések, a korrupciógyanús járműbeszerzése k folytán fizettettek meg velük" - írják. (Országos Sajtószolgálat) "
 
 
0 #2 Szabó Gábor 2010-01-16 17:05
Ezzel a cikkel is elárulta magát a Fidesz, hogy ők szervezték a nagy káoszt! Gratulálok, ravasz húzás volt, sok mindenkivel sikerült kibaszni Budapesten!!! Kedves fideszes urak, minél rosszabb, annál jobb???
 
 
0 #1 Baumag 2010-01-14 20:23
A metró,és trolivezetők lehetek volna egy kicsit szolidárisak a többiekkel szemben, és csatlakozhattak volna ők is.
A MÁV-ról nem is beszélek, mert az nem sztrájk amit eddig ők csináltak, csak hergelték az utazóközönséget . Úgy látszik itt hatott az a gyurcsányi gonoszság, hogy adni kell a szakszervezeti vezetőknek hét-nyolcszázezer forint fizetést és ezzel megszűntek szakszervezet lenni.
A fővárosiak többsége választotta a Demszkyéket már húsz éve többször is, talán a káoszban elgondolkoznak egy kicsit.
 

Már nem lehet hozzászólni a cikkhez.