Névnap

Ma 2017. szeptember 23., szombat, Tekla és Líviusz napja van. Holnap Gellért és Mercédesz napja lesz.

Eseménynaptár

A naptárban fehér keretben szereplő napok jelölik az eseményeket
szeptember
H K Sz Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Hírlevél

Oldal ajánlás

Újpest Kártya

Újpest Kártya

Ismerje meg!

Széll Kálmán Terv: intézkedések az államadósság csökkentésére

Ki olvas minket?

Oldalainkat 108 vendég böngészi
Budapest, a gödrök városa Nyomtatás E-mail
2010. április 08.
BUDAPEST — Mint a jóféle ementáli sajt, olyan a főváros a metróépítéstől. Pedig szó nem volt arról, hogy ilyen hosszú ideig tartó akadályversenyre kell berendezkedniük a fővárosiaknak. Lezárva a Móricz Zsigmond körtér, a Gellért tér, a Kálvin tér, a Keleti pályaudvar környékéről nem is szólva, ahol mintegy 300 méter hosszan tiltották ki az autókat, helyet adva a hatalmas gödörnek.

 


Keleti-sikátor. A Keleti pályaudvarról ezen a sikátoron át lehet megközelíteni a trolivégállomást. Fotó: Simon Judit

 

 

Az építkezés megkezdése előtt Demszky Gábor és a metrót építő DBR Metró Projektigazgatóság azt ígérte, hogy csak fél évig, de legfeljebb egy évig kell kibírni a hadiállapotot az állomások környékén. Milánói módszer – így nevezte Demszky Gábor főpolgármester azt az eljárást, amely szerint először megépítik az állomások föld alatti részeit, a résfalakat, majd ráteszik a vasbeton födémet, és már javában lehet közlekedni rajta, amikor lent kiássák a földet, illetve beépítik az állomást. A várost járva bárki láthatja, mi volt igaz az ígéretből.



– A legtöbb helyen a milánói módszert alkalmazták a metróépítők, de amíg az alagút nincs készen, úgynevezett leadónyílásokat kell fenntartani. Ezeken a nyílásokon viszik le mindazokat az alkatrészeket és anyagokat, amelyeket beépítenek az állomásban. Mivel az alagút építése késésben van, ezért vannak még mindig a gödrök – indokolta a főpolgármesteri hivatal sajtóirodája a lyukakat. – A metróépítők ahol tudják, visszahelyezik a forgalmi sávokat. Bár a legtöbb helyen mára nincs jelentős fennakadás, részben visszaadta a DBR a felszíni területeket, az alagútépítés miatt azonban 2011 közepéig még látni fogjuk felszínen a metróépítés nyomait – sajnálkozott a sajtóiroda.



– Alapjaiban van elrontva azegész metró. Nincs generálkivitelező, szétaprózták az építkezést, mindent az egyes kivitelezőkre bíztak, még az egymással kötött szerződések kialakítását is. Így nem csoda, ha éveket késik az építkezés, és ennek a késedelemnek a budapestiek látják kárát. Ez már biztosan nem a milánói módszer, hiszen akkor rég nem lennének forgalmi lezárások a metró miatt – mondta Dorner Lajos, a VEKE alelnöke.



– Mint minden mást a városirányításban, Demszky Gábor a milánói módszert is sajátságosan értelmezi. Ennek látjuk az eredményét – kommentálta a helyzetet Wintermantel Zsolt (Fidesz) fővárosi önkormányzati képviselő.

 

 

(blikk.hu - V. J. Z.)

 

Már nem lehet hozzászólni a cikkhez.