Névnap

Ma 2017. november 23., csütörtök, Kelemen és Klementina napja van. Holnap Emma napja lesz.

Eseménynaptár

A naptárban fehér keretben szereplő napok jelölik az eseményeket
november
H K Sz Cs P Sz V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Hírlevél

Oldal ajánlás

Újpest Kártya

Újpest Kártya

Ismerje meg!

Széll Kálmán Terv: intézkedések az államadósság csökkentésére

Ki olvas minket?

Oldalainkat 85 vendég böngészi
Megkezdődött a budai fonódó villamoshálózat kiépítése Nyomtatás E-mail
2014. szeptember 30.

 

A mai napon kezdetét veszi az egyik legfontosabb fővárosi közlekedési fejlesztés - hangzott el Tarlós István és Láng Zsolt hétfői sajtótájékoztatóján.

 

A budai fonódó villamos projekttel egy kétségtelenül nagy lépést teszünk – fogalmazott a főpolgármester a Margit híd budai hídfőjénél, a 17-es villamos végállomásánál tartott beszédében. Emlékeztetett David Lloyd George egykori brit miniszterelnök szavaira, aki szerint „nagyokat kell lépni, mert egy szakadékot nem lehet több, kis lépéssel áthidalni”. Valami ilyen történik itt is – tette hozzá Tarlós István.

 

A városvezető kitért rá, a közösségi közlekedést fejlesztő koncepciójuk egyik alapját képezi a felszíni, kötöttpályás közlekedés korszerűsítése. Ismertette, a most indítandó munka két szakasza is részben uniós támogatásból valósul meg.

 

Tarlós István felidézte, Budapesten egészen a 70-es évekig a felszíni kötöttpályás közlekedésben egy „nagyon jónak mondható kontinuitás volt tapasztalható, amit később különböző okokból megszüntettek.”

 

Ezt nyilvánvalóan, szakmai szempontok alapján helyre kell állítani. Nem véletlenül hosszabbítjuk meg az 1-es villamos pályáját és újítjuk fel a 3-as villamos vonalát, nem véletlenül akarjuk helyreállítani a Bajcsy-Zsilinszky úton a villamosforgalmat, és nem véletlenül tervezünk kötöttpályás viszonylatot Újpalotára is – hangsúlyozta a kormánypárti politikus.

 

Tarlós István szavai szerint „ma elkezdődik a budai fonódó villamoshálózat építése, amely lehetővé teszi majd, hogy két ágon is el lehessen jutni Észak-Budáról Dél-Budára és fordítva.”

 

A főpolgármester ismertette, a felső ág a Széll Kálmán téren keresztül közelíti majd meg Dél-Budát, és összeköttetést biztosít a 17-es és a 61-es villamosok között, ugyanez az alsó ágon, a Bem rakparton is megvalósul a 17-es, valamint a 19-es és 41-es villamosvonalak között.

 

A fideszes városvezető szerint azzal, ha az 1-es villamost átvezetik a Rákóczi hídon, egyrészt megvalósul a híd azon funkciója, „amire kitalálták és megépítették húsz éve, csak azóta nem történt semmi”, másrészt az 1-es villamos pályájának egyik végét sikerül összekötni a másik végével délen.

 

Tarlós István elmondta, a projekt összköltsége több mint 17 milliárd forint, amiből körülbelül 12,5 milliárd forintot a Széll Kálmán téri ág tesz ki, a fennmaradó összeget pedig a Bem rakparti szakaszra fordítják. A főpolgármester megfogalmazása szerint komoly figyelmet fordítanak arra, hogy se a gyalogos, se a kerékpáros, se a közúti közlekedés ne sérüljön. Kitért rá, a legkritikusabb szakasz a Margit híd alatti átvezetés volt a tervezés során, ahol megmarad a közúti közlekedés sávja, ugyanis a két villamosvágány csak egy közúti sávot vesz majd igénybe.

 

Tarlós István köszönetet mondott a II. kerület vezetőségének hogy hatékonyan együttműködtek a fővárossal a koncepció kidolgozásában. Ennek a megegyezésnek az eredménye, hogy a kivitelezési munkálatok ma szimbolikusan és ténylegesen is elindulhatnak – zárta szavait a főpolgármester.

 

A mai napon kezdetét veszi az egyik legfontosabb fővárosi közlekedési fejlesztés, a budai fonódó villamoshálózat kiépítése. Ez a beruházás egy eddig nem létező módon köti majd össze Észak- és Dél-Budát, melynek révén átszállás nélkül juthatunk el Óbudáról Újbudára – mondta Láng Zsolt, aki szerint a beruházás előnyeit egész Budapest élvezheti majd.

 

Kitért rá, az átépítésből adódó legtöbb változás a II. kerületet érinti, ezért „az elmúlt évek tárgyalásai során mindent elkövettek annak érdekében, hogy ez a közlekedési fejlesztés az itt élők mindennapjaiban is javulást eredményezzen.”

 

A polgármester aláhúzta, önkormányzatuk mindig elkötelezett híve volt a közösségi közlekedés fejlesztésének, kiálltak többek között a 91-es busz meghosszabbítása, a 111-es és 157-es járatok elindítása mellett, buszmegállók építésével támogatják október 1-jétől a 65-ös busz útvonalának kibővítését.

 

Láng Zsolt emlékeztetett, a kezdetektől támogatták a budai fonódó villamos projekt minden elemét, amelyek a kezdetektől a II. kerület érdekét is szolgálták, és számos módosító javaslattal éltek a koncepciót illetően.

 

A 2010 utáni fővárosi vezetésben és a projektért felelős Budapesti Közlekedési Központban (BKK) végül partnert találtunk, így az eredeti, még a Demszky-Hagyó érában megszületett tervek jelentősen átalakulhattak – emelte ki Láng Zsolt.

 

A kormánypárti politikus úgy folytatta, nagy eredménynek tartják, hogy kezdeményezésükre az egykori 17-es villamos teljes vonalán biztosítva lesz az akadálymentes közlekedés, a sínpályák környezetében sor kerül a járdák és az úttest burkolatának cseréjére, valamint rendezettebb megjelenést kap a Lukács fürdő előtti útszakasz.

 

Láng Zsolt rámutatott, a villamos gumibetétes, hangcsillapító sínpályán fog közlekedni, ezáltal számottevően csökkenhet az érintett társasházak zajterhelése. Azt is megemlítette, hogy a Margit híd budai hídfőjénél az új pályaszakaszok melletti házak a kerület és a főváros közös támogatásának köszönhetően lehetőséget kapnak, hogy nyílászáróikat pályázati úton modern, hang- és hőszigetelt típusúra cseréljék.

 

A II. kerület polgármestereként büszke vagyok arra, hogy Buda szívében a közeljövőben hasonlóan fontos, az itt élők életminőségét javító fejlesztések valósulnak meg. Önkormányzatunk ezekben is együttműködik a fővárossal és a kormánnyal, így biztosítható, hogy a Széll Kálmán téri átépítés, a Széna téri buszpályaudvar elköltöztetése, valamint a Margit körúton a volt ipari minisztérium helyén kialakítandó park és mélygarázs kiemelten, a II. kerületben élők javát fogja szolgálni – zárta szavait Láng Zsolt.

 

A sajtótájékoztatót követően a helyszínen lévő munkagép megkezdte a beruházás kivitelezési munkálatait.

 

(Fidesz.hu)

 

Szóljon hozzá!

A hozzászólásokat moderáljuk ezért kis késéssel jelennek meg az oldalon. Kérjük, kerülje a másokat sértő, személyeskedő, bántó, trágár stílusú kommentelést! Hozzászólása elküldése előtt ne felejtse el beírni az ellenőrző kódot. Amennyiben nem olvasható kódsort kapott, a frissítés feliratra kattintva kérhet új kódot.


Biztonsági kód
Frissítés