Névnap

Ma 2017. szeptember 21., csütörtök, Máté és Mirella napja van. Holnap Móric napja lesz.

Eseménynaptár

A naptárban fehér keretben szereplő napok jelölik az eseményeket
szeptember
H K Sz Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Hírlevél

Oldal ajánlás

Újpest Kártya

Újpest Kártya

Ismerje meg!

Széll Kálmán Terv: intézkedések az államadósság csökkentésére

Ki olvas minket?

Oldalainkat 100 vendég böngészi
60 milliárdot keresnek Nyomtatás E-mail
2010. augusztus 19.

A szakértők szerint rosszul mérték fel a fővárosi beruházások kockázatait. Valakik szándékosan megtévesztették a Fővárosi Közgyűlést, direkt alulárazták a Margit híd felújítását, alapjaiban hibás a 4-es metró modellje, és a több éven át tartó álmodozás is hozzájárult ahhoz, hogy így elszálltak a budapesti beruházások árai.



4-es metró már több mint 500 milliárdba kerül


Többek között ezekre a megállapításokra jutott a nagy értékű beruházásokat vizsgáló bizottság utolsó ülésén. A testületnek arra kell magyarázatot adnia, miként lett a 12 milliárd forintos Margit hídból 26 milliárd, és hogyan járhat most 500 milliárd forint fölött az eredetileg 320 milliárdba kerülő 4-es metró költségvetése. A szakértők szerdán letették vaskos jelentésüket az asztalra.


Ebből kiderül, hogy ugyanazok az alapvető bajok a budapesti beruházásokkal: rosszul mérték fel a kockázatokat, csúszik az átadási határidő, nincs kézben tartva az irányítás, hiányoznak a felelősök és a jogkörök, nem egy esetben pedig a politika nyomást gyakorol a kivitelezőkre. A Margit híd felújítási költségét szándékosan tervezték áron alul, mert így az olyan beruházásnak minősül, amelynek uniós támogatásához nem kell bevonni a brüsszeli bürokratákat. A hibás döntések sorozata mintegy 60 milliárd forinttal rövidíti meg a fővárost, hiszen európai támogatásoktól esett el az önkormányzat – állapítja meg a jelentés. Felelősök azonban továbbra sincsenek.


– Nem tudom, mi miért történt, de biztos vagyok, hogy semmi szándékosság nem volt abban, hogy így alakult. A metrót például azért bontottuk legalább 30 közbeszerzésre és külön munkafolyamatokra, hogy spóroljunk – mentegetőzött Tüttő Kata MSZP-s képviselő.


– Továbbra sem tudni, ki és milyen döntéseket hozott, ami úgy megnövelte a költségeket, hogy évekre térdre kényszeríti a fővárost. Miért kellett álmodozni, és ilyen drága, egy légterű állomásokra cserélni az olcsóbbakat a 4-es metróban? – morfondírozott Hock Zoltán MDF-es városatya.


– Én még emlékszem azokra az időkre, amikor, ha csak fel mertünk vetni valami javaslatot a metróval kapcsolatban, rögtön ránk sütötték, hogy metróellenesek vagyunk – jegyezte meg Wintermantel Zsolt fideszes képviselő.



(blikk.hu)

 

Már nem lehet hozzászólni a cikkhez.