Névnap

Ma 2017. november 23., csütörtök, Kelemen és Klementina napja van. Holnap Emma napja lesz.

Eseménynaptár

A naptárban fehér keretben szereplő napok jelölik az eseményeket
november
H K Sz Cs P Sz V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Hírlevél

Oldal ajánlás

Újpest Kártya

Újpest Kártya

Ismerje meg!

Széll Kálmán Terv: intézkedések az államadósság csökkentésére

Ki olvas minket?

Oldalainkat 67 vendég böngészi
Sokkal több BKV-busz kellene Nyomtatás E-mail
2010. augusztus 29.

Minimálisan száz darabbal kevesebb forgalomképes busszal rendelkezik a BKV, mint amennyire az őszi menetrend szerint szüksége lenne A hiányt a közlekedési vállalat bérelt járművekkel pótolja, ugyanakkor az alvállalkozók által működtetett járatok kisebb összköltséggel üzemeltethetők, mint a BKV saját vonalai. Wintermantel Zsolt fideszes fővárosi képviselő szerint túl nagy a vízfej a vállalatnál.


Szeptember elsejétől életbe lép az őszi menetrend a BKV-nál. A budapesti közlekedési vállalat azonban komoly gondban van, ha eleget akar tenni a közszolgáltatási szerződésben foglaltaknak. Az elmúlt években ugyanis annyira leromlott a buszok állapota, hogy még a nyáron is, alig volt megfelelő számú jármű a forgalomban. Pedig az iskolai szünet és a nyaralások végeztével az igény alaposan megnő. A buszok átlag életkora 17 év, ami szakemberek szerint messze meghaladja az ideális mértéket.


„Ezt a problémát meg lehet oldani úgy, hogy a régi Ikarusokat megpróbálják valahogy összerakni, azért ennek megvannak a maga ésszerűségi, gazdaságossági határai. Meg lehet azt tenni, hogy használt buszokat vásárolnak, ezt egyébként célszerű lenne megtenni, de ezt ilyen rövid idő alatt már nem lehet. És be lehet vonni alvállalkozókat, akik elvégzik ilyenkor ezt a feladatot” – közölte az Echo Tv-vel Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője.


A közlekedési vállalat ez utóbbi megoldást választotta.


A fővárosi Fidesz szerint a leköszönő városvezetés nem fordított kellő figyelmet a BKV járműparkjának megújítására, ezért vált mára tarthatatlanná a helyzet.


„A BKV jelenleg is egy szocialista nagyvállalatként működik, ahol nagyon sok párhuzamosság, felesleges áttételek vannak. Azok a műszaki szakemberek és buszvezetők, akik nap mint nap heroikus küzdelemmel próbálják életben tartani a közösségi közlekedést, erről persze nem tehetnek. Én azt gondolom, hogy mindig túl nagy a vízfej a BKV-ban, és nagyon magas önköltséggel dolgoznak” – fejtette ki véleményét Wintermantel Zsolt, a Fővárosi Önkormányzati fideszes képviselője.


Így fordulhat elő, hogy azon vonalak működtetése, amelyeken a BKV alvállalkozókat alkalmaz, kevesebb költséggel járnak, mint a közlekedési vállalat saját üzemeltetésű egységei.



(Echo Tv)

 

Már nem lehet hozzászólni a cikkhez.