Névnap

Ma 2017. szeptember 22., péntek, Móric napja van. Holnap Tekla és Líviusz napja lesz.

Eseménynaptár

A naptárban fehér keretben szereplő napok jelölik az eseményeket
szeptember
H K Sz Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Hírlevél

Oldal ajánlás

Újpest Kártya

Újpest Kártya

Ismerje meg!

Széll Kálmán Terv: intézkedések az államadósság csökkentésére

Ki olvas minket?

Oldalainkat 15 vendég böngészi
Startol a káposztásmegyeri állomás előkészítése Nyomtatás E-mail
2011. január 20.

Wintermantel Zsolt közbenjárására megkezdődhet a tervezés - Hamarosan megkezdődhetnek a káposztásmegyeri vasútállomás megvalósításának előkészületei – értesült az Újpesti Napló. Hosszú évek után végre történik valami, – a polgármester kezdeményezésére – a 2011-es állami költségvetés már biztosítja a projekt megkezdéséhez szükséges forrást.

 

Elővárosi vasút

 

Az Országgyűlés számvevőszéki és költségvetési bizottsága 2010. december 16-án tárgyalta a 2011-es költségvetéshez benyújtott módosító javaslatokat. Ezek között szerepelt a „Moszkva tér felújításának, a térség tömegközlekedési kapcsolati fejlesztései” fejezet soron 3 milliárd forint. Wintermantel Zsolt, Újpest polgármestere lobbizásának köszönhetően a fejezetbe bekerült a „Káposztásmegyer vasúti és egyéb fővárosi közösségi közlekedési fejlesztésének támogatása” című projekt is.

 

Az erről szóló módosító indítványt Nyikos László (Jobbik), a bizottság elnöke terjesztette be a testület nevében Kövér László házelnöknek. Ekkor ugyanis egyéni módosító indítványokat már nem lehetett beadni. A Parlament december 23-án elfogadta az idei költségvetést, és a számsorok közé az Újpest-Káposztásmegyer közösségi közlekedését jelentősen érintő fejlesztés is bekerült.

 

Ismert, erről a polgármester már többször nyilatkozott, régi adósságnak tartja a káposztásmegyeri vasútállomás megvalósítását. Wintermantel Zsolt azért is szívügyének tekinti, mert közlekedésmérnöki diplomamunkáját éppen a káposztásmegyeri közösségi közlekedés fejlesztése témakörben írta. A projekt nem csupán egy állomás építését jelenti, hanem egy intermodális csomópont kialakítását, ahol megteremtenék a busz és – reményeik szerint – a 3-as metró összekapcsolódását is a vasúttal. A leendő csomópontban természetesen P+R parkolókat is létesítenének majd.

 

A határozat a fejlesztéspolitikáért és az önkormányzatokért felelős minisztert felhatalmazza, hogy a 3 milliárdos támogatás felhasználásának részleteiről szerződést kössenek a fővárosi önkormányzattal, a tényleges felhasználás tartalmi elemeiről a főváros dönt.

 

A fejlesztéshez mindenképpen szükség van a MÁV, a Főváros, a szomszédos XV. kerület, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. és más szervezetek együttműködésére, a sikeres megvalósításnak ez elengedhetetlen feltétele. Mi a magunk részéről megkezdtük az előkészítő munkát – mondta el lapunknak Wintermantel Zsolt polgármester.

 

Út a célig

 

A káposztásmegyeri intermodális csomópont megvalósításához több lépcsőn át vezet az út – tudtuk meg az önkormányzat főépítészi irodáján. Első lépésként az ÉPIT Zrt. megbízást ad egy tanulmányterv elkészítésére, amely feltárja a vasútállomáshoz kapcsolódó közúti fejlesztés és az Óceánárok utcai BKV buszvégállomáshoz való kapcsolódás feltételeit is. Jelenleg az ÉPIT Zrt. megbízási szerződésének előkészítése folyik a városháza munkatársainak közreműködésével.

 

Újpest és a főváros közlekedési rendszertervében egyaránt szerepel a Megyeri út összekötése a Külső Szilágyi úton át Rákospalotával, ahol már korábban megvalósultak a fogadó úthálózat egyes elemei. Káposztásmegyer felöl a vasúti töltés alatt haladó közúti aluljáró építésével oldanák meg a kapcsolatot, míg a felszínen a Budapest–Vác vasútvonal elővárosi vasúti megállója kapna helyet. A főváros eredeti tervei szerint a 14-es villamost a Káposztásmegyerig kiépített 3-as Metró váltja majd ki. Ezért a készülő tervekben komplex módon kell majd kezelni a metró majdani végállomása, az elővárosi vasúti megálló, valamint a ráhordó autóbusz-járatok kapcsolatát, valamint közúti vonzatait.

 

A tanulmányterv alapján készülhet el a csomópont környezetének szabályozási terve, amelyet szakhatósági egyeztetések követnek. Ezek eredményét előbb a kerületi, majd a fővárosi szabályozási tervbe is bele kell foglalni, a műszaki tervezés ezt követően veheti kezdetét.

 

Wintermantel Zsolt polgármester azon az állásponton van, hogy minél gyorsabban haladjon a projekt. Így lehetőség nyílik a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által menedzselt Budapest–Vác vasútvonal rekonstrukciós programjához kapcsolódni, amelynek részeként a Rákospalota–Újpest vasútállomás is megújul.

 

(ujpest.hu)

 

Már nem lehet hozzászólni a cikkhez.