Névnap

Ma 2017. szeptember 24., vasárnap, Gellért és Mercédesz napja van. Holnap Eufrozina és Kende napja lesz.

Eseménynaptár

A naptárban fehér keretben szereplő napok jelölik az eseményeket
szeptember
H K Sz Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Hírlevél

Oldal ajánlás

Újpest Kártya

Újpest Kártya

Ismerje meg!

Széll Kálmán Terv: intézkedések az államadósság csökkentésére

Ki olvas minket?

Oldalainkat 67 vendég böngészi
Csak 2014 után folytatódik a 4-es metró építése Nyomtatás E-mail
2011. január 26.

Valószínűleg csak 2014 után folytatódik a 4-es metró második ütemének építése - mondta el a Magyar Hírlapnak Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) vezérigazgatója.

 

Vitézy szerint addig meg kell hozni a megfelelő szakmai döntést arról, hogy a Bosnyák tér vagy a nyugati városkapu felé induljon-e tovább az építkezés, és dönteni kell a továbbépítés üzemmódjáról is, vizsgálva a lehetséges alternatívákat, mint a gyorsvillamosként történő megépítést Újpalota felé.

 

A vezérigazgató szerint egyáltalán nem igaz, hogy az uniós támogatást veszélyezteti a második szakasz építésének leállítása. A helyzet fordított: a metró első szakaszának uniós támogatását éppen a korábbi évek és a korábbi vezetés szabálytalan közbeszerzései teszik bizonytalanná. Vitézy úgy látja, elég szomorú, hogy azok kérik számon rajtuk a második szakasz építését, akik felelősek az építkezés eddigi botrányaiért.

 

A BKK vezérigazgatója elmondta, 2014-től új uniós fejlesztési ciklus indul, a metróberuházás második szakaszát abból lehet majd finanszírozni. Addigra át kell gondolni a projekt nyomvonalvezetését, a megállók elosztását és a metró üzemmódját is. Mint hangsúlyozta, nincs döntés arról sem, hogy a Bosnyák tér vagy inkább a XI. kerület, a nyugati városkapu felé kell-e megindítani a második szakasz építkezését. Ennek eldöntése szakmai kérdés, amelyet utasforgalmi és műszaki-megvalósítási vizsgálatok után kell meghozni.

 

Mint mondta, addig is az 1-es és 3-as villamosvonalak fejlesztését viszik végig, illetve meg akarják valósítani a budai fonódóvillamos-projektet.

 

A részletekről szólva elmondta, az 1-es villamos eddigi fejlesztési terveit felülvizsgálták. A tervezettnél kevesebb támogatásból elérték, hogy a villamos nemcsak átmegy a Lágymányosi hídon, hanem eljut a Fehérvári úti villamosvonalakig és a kelenföldi lakótelepig. A vonal több szakaszán is zaj- és porcsökkentő hatású, füves pályás megoldást alkalmaznak majd. A peronok - ugyanúgy, ahogy a 4-es-6-os vonalán - akadálymentesítettek lesznek. Az unió új villamosok üzembe helyezését is elvárja az 1-es és a 3-as vonalán is, amelyhez szintén uniós forrásokra pályázik majd a BKK.

 

Vitézy kitért arra is, hogy a budai fonódóvillamos-pályák kiépítésének ügyében bízik a II. kerületi önkormányzat belátásában.

 

(Fidesz.hu)

 

Már nem lehet hozzászólni a cikkhez.