Névnap

Ma 2017. szeptember 21., csütörtök, Máté és Mirella napja van. Holnap Móric napja lesz.

Eseménynaptár

A naptárban fehér keretben szereplő napok jelölik az eseményeket
szeptember
H K Sz Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Hírlevél

Oldal ajánlás

Újpest Kártya

Újpest Kártya

Ismerje meg!

Széll Kálmán Terv: intézkedések az államadósság csökkentésére

Ki olvas minket?

Oldalainkat 24 vendég böngészi
"Húsz év lemaradását nem lehet két év alatt behozni" Nyomtatás E-mail
2011. június 07.

Ismét menetrend szerint közlekedhet a fogaskerekű Budapesten. A Budapesti Közlekedési Központ vezetője az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta: három szerelvény tengelyeit átvizsgálták, és nem találtak hibát. Vitézy Dávid arról is beszélt, hogy a buszcsere-programnak lehet a leggyorsabban látható eredménye a fővárosban.

 

Kedden már ismét menetrend szerint közlekedhet a budapesti fogaskerekű - közölte az InfoRádió Aréna című műsorában Vitézy Dávid. A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója kiemelte: átvizsgálták az első három szerelvény forgóvázait, és nem találtak repedésekre utaló jeleket, így újraindul a szolgáltatás.

 

A járműcsere-program végrehajtásához több év szükséges, akkor is, ha a források rendelkezésre állnak. Ez a pénz azonban nincs is meg, mégis közben biztonságosan fent kell tartani az üzemet - fejtette ki.

 

Vitézy Dávid hangsúlyozta: el kell indítani a fejlesztési programokat. A Budapesti Közlekedési Központ elkészítette az uniós projektjavaslatokat, és bár mindegyikhez talán nem lehet forrást kapni, el kell kezdeni azok előkészítését, mert a főváros lemaradását be kell hozni. Az a kérdés, hogy azt a közszolgáltatást fent lehet-e tartani, amihez a budapestiek hozzászoktak - tette hozzá.

 

A vezérigazgató kiemelte: azt nem mondhatja, hogy két év alatt húsz év lemaradását be lehet hozni, és több száz milliárd forint értékű járművet le lehet cserélni. Az előző városvezetés üres kasszákat hagyott hátra, és a BKV elképesztő adóssággal küzd, így ebből az egyetlen kiút az uniós források felhasználása lehet - mondta.

 

Vitézy Dávid kifejtette: az 1-es és a 3-as villamosok fejlesztése újra elindult, valamint benyújtottak egy projektjavaslatot a villamos- és a trolibusz-járműpark megújítására, amely alapján több mint százmilliárd forint értékben pályáznak az új járművek beszerzésére. Emellett elkészítették az előkészítési projektjavaslatokat, hogy le lehessen cserélni a földalatti, a 3-as metró és a HÉV szerelvényeit uniós forrásból.

 

Sok évig tart, amíg ezek a tervek megvalósulnak, ezért használtjármű-progam indult - közölte a vezérigazgató. Kifejtette: Németországból és Hollandiából használt, nyolcéves buszokat és trolikat vásárolnak, mivel ez is segít a jelenlegi helyzetben, amikor arról kell dönteni, hogy húszéves Ikarus buszokat felújítsanak vagy kivonjanak a forgalomból.

 

(MTI-Fidesz.hu)

 

Már nem lehet hozzászólni a cikkhez.